آنچه در این مقاله می خوانید

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است

در شرایط اقتصادی کنونی عدم آگاهی از هزینه درمان، یکی از دلایلی است که افراد اقدامی برای سلامتی خود انجام نمی دهند. در خیلی از موارد اطلاع از هزینه و اینکه می توان به صورت اقساطی پول درمان ارتودنسی دندان را پرداخت کرد، می تواند انگیزه ای برای شروع درمان باشد. چند دلیل جانبی نیز وجود دارد که باعث شده برای متخصصین و کلینیک ها بیان قیمت واحد امکان پذیر نباشد. دلایلی مانند وضعیت تورمی و تغییر هزینه های مختلف و افزایش قیمت مواد اولیه در کنار تنوع در نوع ناهنجاری دندان و همچنین شدت ناهنجاری، از جمله موارد اثیر گذار در این زمینه است. در این مطلب با مرور عوامل مختلف به بررسی هزینه ی ارتودنسی دندان در سال 1403 خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر هزینه انجام ارتودنسی

عوامل موثر در هزینه ی ارتودنسی دندان

تحت تاثیر عوامل مختلف هزینه ارتودنسی یک فرد نسبت به فرد دیگر ممکن است کمتر یا بیشتر شود. مهم ترین عواملی که تاثیر کاملا مشهود و زیادی بر روی هزینه خدمات ارتودنسی می گذارند، به شرح زیر هستند:

نوع ناهنجاری دهان و دندان

تنوع ناهنجاری های دهان و دندان بسیار زیاد است و گاهی این ناهنجاری ها به صورت ترکیبی از چند مشکل می باشند مانند انحراف فک و اور بایت به صورت همزمان. اگر ناهنجاری محدود به مواردی مانند تراکم کم و زیاد دندان ها، انحراف جزیی دندان ها، روی هم قرار گرفتگی دندان ها و … به عنوان ناهنجاری ساده شناخته می شوند و شرایط درمان ارتودنسی آنها راحت تر است.

ناهنجاری هایی که تحت تاثیر مشکلات فک و دهان می باشند در کلاس ناهنجاری های پیچیده دسته بندی می شوند و می توان از موارد مهمی چون ، اور بایت یا جلو بودن فک بالا، آندربایت، اورجت، کوتاهی دندان ها، بلند بودن دندان ها، اپن بایت یا فاصله داشتن دندان های بالا و پایین، کراس بایت و … نام برد.

اینکه ناهنجاری فرد جز کدام دسته و کدام نوع باشد، هزینه درمان متفاوتی را در بر می گیرد.

شدت ناهنجاری دهان و دندان

علاوه بر نوع ناهنجاری، اینکه شدت آن چقدر است شرایط درمانی متفاوتی را نیاز خواهد داشت و طول درمان نیز افزایش می یابد. شدت بیماری می تواند هم اختلال شدید در یک ناهنجاری باشد و هم ترکیب دو ناهنجاری تاثیر گذار بر روی هم. برای مثال کوچک بودن فک و روی هم قرار گرفتن دندان ها از جمله مواردی است که به صورت همزمان ممکن است اتفاق بیافتد و شرایط درمانی سخت تر و پر هزینه تری دارد.

سن بیمار در ارتودنسی

می دانیم که ارتودنسی درمان و اصلاح دندان ها و فک از حالت غیر طبیعی به حالت طبیعی است. پس نیاز به ایجاد حرکت در دندان ها می باشد. هر چه سن فرد کمتر باشد شرایط حرکت و اصلاح دندان ها آسان تر انجام می شود. به همین دلیل است که بهترین سن برای شروع درمان ناهنجاری های دهان و دندان را از کودکی و نوجوانی می دانند. هرچه فرد سن بیشتری داشته باشد، ناهنجاری سخت تر و در مدت طولانی تری درمان می شود به همین خاطر هزینه آن نیز بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید انجام ارتودنسی دندان برای کودکان

توانایی و تجربه متخصص ارتودنسی

نتایج درمان یک متخصص حرفه ای و با تجربه بالا متفاوت با دیگر متخصصین می باشد. زمانی که شما به بهترین متخصص ارتودنسی در کرج مراجعه می کنید، علاوه بر رعایت اصول علمی و حرفه ای ارتودنسی، با توجه به توانایی بالایی که دارد بهترین روش درمان را متناسب با شرایط ناهنجاری انتخاب می کند و با اجرای صحیح و استاندارد باعث می شود در طول درمان کوتاه تری به نتایج بهتری دست پیدا کنید. همچنین عوارض و مشکلاتی که در برخی ارتودنسی ها بخاطر عدم توانایی و تجربه متخصص بوجود می آید، برای شما رخ نخواهد داد. با توجه به این مزیت ها هزینه تلاش و زحمات این متخصصین بیشتر می باشد.

نوع ارتودنسی مورد استفاده

تاثیر نوع ارتودنسی در هزینه ی ارتودنسی دندان

تحت تاثیر وضعیت ناهنجاری روش خاصی از ارتودنسی برای درمان فرد انتخاب می شود. در برخی شرایط که چند روش پاسخگوی درمان هستند، متخصص با ارائه مشاوره به شما امکان می دهد روشی را که با معیارهای شما از نظر هزینه یا مواردی چون ظاهر همخوانی دارد انتخاب کنید. ارتودنسی ثابت و معمولی هزینه کمتری نسبت به ارتودنسی نامرئی الاینر و لینگوال دارد. در ارتودنسی ثابت نیز بین براکت های فلزی و سرامیکی اختلاف قیمت وجود دارد. ارتودنسی دیمون بخاطر تجهیزات پیشرفته تر و براکت های خودکاری که استفاده می شود هزینه اولیه بالاتری دارد.

ارتودنسی نامرئی الاینر بخاطر تجهیزات پیشرفته تر مانند اسکنر سه بعدی داخل دهان، پرینتر سه بعدی ساخت الاینر و ….که استفاده می شود هزینه اولیه بالاتری دارد، همچنین در ارتودنسی لینگوال بخاطر شرایط سخت نصب و اجرا که باید پشت دندان ها انجام شود، زمان بیشتری نیاز دارد و همین موضوع سبب می شود هزینه آن نسبت به ارتودنسی معمولی بیشتر باشد.

مدت درمان ارتودنسی

اینکه  دندان های شما با توجه به شرایط فک و دهان، سن، شدت ناهنجاری و … در چه مدتی درمان شوند و به محل مورد نظر برگردند در هزینه ی ارتودنسی دندان شما تاثیر گذار است. هر چه مدت درمان طولانی تر شود، تعداد مراجعات شما به متخصص افزایش می یابد و از طرفی نیاز به استفاده تجهیزات بیشتری برای دندان شما وجود دارد که این موارد هزینه نهایی ارتودنسی شما را افزایش می دهد.

موارد دیگری مانند نتایج مورد نظر، شرایط اولیه دندان ها، وجود نیاز به جراحی فک، ترمیم و درمان دندان های پوسیده و … نیز بر روی هزینه ارتودنسی تاثیر گذار خواهند بود.

هزینه های حداقلی درمان ارتودنسی در سال 1403

دلایل تاثیر گذار بر روی قیمت ارتودنسی نشان داد که تنوع قیمت در این روش درمانی بسیار زیاد است. ولی می توان قیمت شروع و پایه درمان ارتودنسی در روش های مختلف را با توجه به تعداد فک و همچنین نیاز به جراحی فک به صورت زیر بیان کرد:

هزینه ارتودنسی ثابت برای هر فک شروع از 18 میلیون تومان
هزینه ارتودنسی متحرک برای هر فک شروع از 7 میلیون تومان
هزینه ارتودنسی نامرئی الاینر برای هر فک شروع از 25 میلیون تومان
قیمت ارتودنسی دیمون برای هر فک شروع از 20 میلیون تومان
قیمت ارتودنسی سرامیکی برای هر فک شروع از 20 میلیون تومان
هزینه ارتودنسی لینگوال برای هر فک شروع از 25 میلیون تومان
قیمت ارتوسرجری برای هر فک شروع از 27 میلیون تومان
مبلغ ریتینر نگهدارنده هر فک شروع از 2.5 میلیون تومان
هزینه ارتودنسی هر دو فک (ارتودنسی ثابت) شروع از 35 میلیون تومان

این موارد برخی از قیمت های پایه هزینه ارتودنسی دندان در کرج است که برای اطلاع دقیق تر از قیمت ها نیاز است برای معاینه به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید.

پرداخت اقساطی هزینه ارتودنسی در 1403

هزینه ی ارتودنسی دندان در کرج چقدر است

یکی از خدماتی که این مجموعه برای مراجعین فراهم کرده است، امکان پرداخت هزینه به صورت اقساطی است تا مراجعین بتوانند بدون نگرانی شروع درمان ناهنجاری خود را هرچه سریعتر آغاز کنند. این نوع پرداخت هم کمک می کند بتوانید از پس هزینه درمان بر بیایید و هم اینکه با شروع زودتر درمان ارتودنسی، از تاثیر شدت ناهنجاری و افزایش سن بر روی هزینه کم کنید.

شرایط پرداخت هزینه ارتودنسی دندان به صورت اقساطی متنوع می باشد و با توجه به میزان پیش پرداخت می توانید باقی هزینه درمان را در اقساط 6 تا 18 ماه بپردازید.

هزینه های جانبی ارتودنسی

زمانی که فرد تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرد تمام شرایط دندان ها، لثه و دهان او مورد بررسی قرار می گیرند و هرگونه مشکل و بیماری وجود داشته باشد، مشخص می گردد. همین معاینات سبب می شود که فرد متوجه شود نیاز به درمان های دیگری مانند جرمگیری، پر کردن دندان، ترمیم دندان پوسیده، کشیدن دندان های اضافی، بلیچینگ دندان، عصب کشی، درمان ریشه دندان و … را دارد.

انجام برخی از این درمان ها برای انجام ارتودنسی لازم و ضروری می باشد.

مطالعه کنید ارتودنسی دندان عصب کشی شده چگونه انجام می شود؟

دلیل عدم اعلام قیمت نهایی ارتودنسی چیست؟

مطمئنا اگر سایت های مختلف را بررسی کرده باشید یا با کلینیک های گوناگون تماس گرفته باشید شما نیز به این نتیجه رسیده اید که قیمت مشخص و واحدی برای انجام خدمات ارتودنسی وجود ندارد. از این رو خیلی از مراکز به ناچار قیمت های خود را به صورت جز به جز برای هر مرحله و قسمت از درمان اعلام می کنند یا به صورت بازه بین دو عدد اعلام می شود.

در نظر بگیرید که فرآیند ارتودنسی مانند پر کردن یک دندان دارای خدمات مشخص نیست. شرایط عوارض و ناهنجاری دهان و دندان افراد بسیار متفاوت و گوناگون است. از طرفی تنوع در ارتودنسی زیاد است و روش های اجرای مختلفی دارد. پس برای اینکه بتوانیم در مورد هزینه ارتودنسی اطلاعات مناسبی داشته باشیم ابتدا باید عوامل تاثیر گذار در هزینه ارتودنسی را بشناسیم.

کدام بیمه ها هزینه درمان ارتودنسی را پوشش می دهند؟

درمان ارتودنسی در کنار وجهه سلامتی، به عنوان یک فرآیند زیبایی نیز شناخته می شود و طبق قانون بیمه ها، هیچ گونه هزینه ای جهت درمان های زیبایی توسط بیمه پوشش داده نمی شود. پس باید بدانید تمام هزینه ارتودنسی شما به صورت آزاد می باشد. تنها در موارد محدود و تحت شرایط خاص که با برگزاری کمیسیون پزشکی و تایید متخصص مورد تایید بیمه تشخیص داده شود تحت تاثیر ناهنجاری موجود سلامتی جانی شما در خطر است، مقداری از هزینه توسط بیمه پرداخت می گردد.

امروزه خوشبختانه با پیگیری های انجام شده خدمات ارتودنسی شامل تعهدات بیمه های تکمیلی شده است و شما به راحتی در مجموعه ما می توانید از خدمات بیمه تکمیلی خود در جهت تسهیل انجام درمان استفاده کنید.

مشاوره رایگان

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن
محسن
9 ماه قبل

با عرض سلام خدمت آقای دکتر خسته نباشید میخواستم بدونم هزینه ارتودنسی دو فک بالا چقدر هست باید نقد داد یا به صورت اقساط میشه پرداخت کرد

رضا
رضا
9 ماه قبل

سلام آقای دکتر من 24 سالم فک پایینم ناهنجاری داره و یکی از دندان های نیش بالا هم پایین نیامده میخواستم بدونم با ارتودنسی مشکلم حل میشه و هزینه چقدر می شود؟

فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

با عرض سلام ببخشید آقای دکتر من فک پایینم جلو هست و میخواستم بدونم با ارتودنسی فک درست می شود و هزینه ارتودنسی لطف کنید بگید.

آنچه در این مقاله می خوانید

آخرین مطالب

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x